خوف خدا .. اپنی زندگی میں اس ایک لفظ کا مطلب جاننے کے لئے بہت چلا ہوں میں بہت لوگوں سے پوچھا ہے آخر یہ خوف خدا ہوتا کیا ہے ہر ایک نے اپنی منطق لڑائی کسی نے کہا قیامت کے دن کے خوف کو خوف خدا کہتے ہیں کسی نے کہا الله پاک جی کے غصّے سے ڈرنے کو خوف خدا کہتے ہیں اور کسی نے کہا گناہ سے یہ سوچ کر بچنا کہ الله پاک اسکی سزا دیں گے اسے خوف خدا کہا جاتا ہے .. پر میری تسلی کبھی نہ ہوئی الجھنوں کی گتھی بھاری سے بھاری ہوتی چلی گئی اور میں یہ گٹھری سر پر لادے چلتا رہا کہ کبھی تو کوئی بتاۓ گا اصل میں خوف خدا ہوتا کیا ہے بیشک وہ سب لوگ بھی ٹھیک ہی کہ رہے تھے پر میرا دل اور دماغ کچھ اور ہی سننا چاہتا تھا جسے سن کر دل سے نکلے ہاں یہی ہے خوف خدا کا مطلب پر جنوں اتنی آسانی سے تسکین پا لے تو شاید مزہ ہی گم ہوجاتا ہے اسکی جستجو کا . سو ایک دن باوا جی کے پاس بیٹھا ہوا تھا سوچا باوا جی سے ہی پوچھ لوں .. باوا جی یہ خوف خدا کیا ہوتا ہے ... ؟؟ باوا جی مسکراتے ہوے مجھے دیکھنے لگے اور کہنے لگے " پتر خوف خدا کا مطلب ہوتا ہے الله جی کا ڈر ..." پر باوا جی یہ بات تو ٹھیک ہے پر اس سے تسلی نہیں ہوتی میری .. " پتر اس جواب سے تیری تسلی ہونی بھی نہیں چاہئیے " کیا مطلب باوا جی ؟ میں باوا جی کی بات سن کر پریشان ہوگیا .. " جہانگیر پتر یہ جواب اگر تیری تسلی کرتا تو میں یہی سمجھتا میرا شاگرد آرام پسند ہوگیا ہے یہ سوال خود اپنے اندر بڑی اہمیت رکھتا ہے اسکا جواب ملا نہیں کرتا اسے حاصل کیا جاتا ہے " یہ آج سے کوئی دو سال پہلے کا مکالمہ تھا میرا باوا جی کے ساتھ اور آج اسے بیان کرنے کی وجہ بھی باوا جی ہی ہیں .. کل رات آخری تراویح پڑھنے کے بعد باوا جی کی طرف چلا گیا . دراصل باوا جی اور یاشو نے شہر سے باہر جانا تھا پر میں نہیں جا سکتا تھا ایک تو کل عید کا دن تھا اور دوسرا فلحال صحت بھی اس چیز کی اجازت نہیں دےرہی تھی سو بیٹھ کر انہیں دیکھتا رہا .. باوا جی کب واپس آؤ گے آپ ؟ " کیں شیر پتر باوا کو یاد کرے گا کیا ؟ " نہیں میں کیوں یاد کرنے لگا آپکو ... " باوا جی پیچھے مر کر مجھے حیرانی سے دیکھنے لگے پھر مسکراتے ہوۓ کہنے لگے جلدی آجاؤں گا میں جانتا ہوں میرا شیر بڑا کمزور ہے دل کے معاملے میں .." باوا جی جب کوئی اپنا دور جاۓ تو اتنا دکھ کیوں ہوتا ہے اس سے بچھڑنے کا اتنا ڈر کیوں ہوتا ہے ؟؟؟ باوا جی میرے پاس آ کر بیٹھ گۓ اور میری آنکھوں میں آئی نمی کو صاف کرتے ہوۓ کہنے لگے "جو دل کے جتنے قریب ہو اسکی دوری کا اتنا ہی خوف رہتا ہے دیکھ جہانگیر پتر تو مجھ سے پوچھا کرتا تھا نا خوف خدا کیا چیز ہوتی ہے پتر اصل خوف خدا صرف عاشق ہی سمجھ سکتا ہے کے محبوب کے دور جانے کا ڈر دنیا کے ہر خوف سے زیادہ بھیانک ہے .. خوف خدا یہ نہیں کہ الله جی ہمیں سزا دیں گے . خوف خدا تو یہ ہے کہیں ہماری کسی غلطی سے وہ ناراض نہ ہوجاۓ ہمارا سوہنا محبوب ہم سے بات کرنا ختم ہی نہ کردے پتر عاشقوں کی ساری دولت اسکے محبوب کی رضا اور خوشی ہی ہوتی ہے پتر جن عاشقوں کے محبوب ناراض ہوجاتے ہیں نا وہ پھر کبھی ہوش میں نہیں رہتے وہ روتے ہیں پیٹتے ہیں گڑگڑاتے ہیں خود کو مارتے ہیں کے کچھ تو ہو جو محبوب راضی ہوجاۓ بہت دل چیرنے والا منظر ہوتا ہے یہ.. میں نہیں چاہتا تو کبھی کسی سچے عاشق کو اپنے سچے محبوب کے لئے تڑپتے دیکھے یا اسکی ناراضگی مٹانے کے دیوانہ وار جتن کرتے دیکھے .." اب تو خود سوچ آج اگر میں تجھ سے کہوں جا یہ راستہ چھوڑ دے خدا ڈھونڈنا تیرے بس کی بات نہیں تو کیا تیری دنیا ٹوٹ کر بکھر نہ جاۓگی ؟ باوا جی میرے ماتھے پر بوسہ دیکر جانے لگے اور میں بیٹھا انہیں دیکھتا رہا خود سے دور ہوتا ... اور دل نازک سے کانچ کی طرح تڑخنے لگا باوا جی کی باتیں کہیں بہت اندر ضربیں لگا گئی تھیں کچھ جذبات کو اٹھا گئی تھیں اور میری نظریں بے اختیار آسمان کی طرف اٹھ گئیں اور آنکھیں آنسوؤں سے بھر گئیں ..اور میرے لبوں سے بے اختیار یہ دعا نکلنے لگی یا میرے مولا پاک مجھ سے کبھی دور نہ ہونا میں گناہگار میں برا میں ظالموں کا بھی ظالم میں خطاکاروں کا بھی خطاکار پر تو غفّار تو رحیم تو ہی رحمان .. میرے سوہنے الله پاک جی مجھے تیری محبّت میں تیرے عشق میں جدائی نہیں منظور میں جب بھٹکنے لگوں تو مجھے اٹھا کر دوزخ میں پٹخ دے میں ہزاروں سال جلنے کو راضی پر ایک وعدہ کر تو میرے دل سے اپنے عشق کی آگ نہیں مٹنے دیگا مجھے دنیا کی مٹتی میں مٹتی کردے میری ذات حقارت اور نفرت بنا دے لوگ مجھ پر تھوکیں مجھے پتھر ماریں مجھے منظور پر تو وعدہ کر تو اپنی محبت میرے دل سے نہیں نکلے گا مجھے دنیا کی دھتکار منظور پر تیری ناراضگی مجھ سے نہیں برداشت ہوگی اپنے بندے کو اپنا ہی رکھنا میرے مولا پاک کسی بھی سچے عاشق سے ایسی کوئی غلطی نہ ہو جو تو اس سے روٹھ جاۓ .. ترا نام عاشقوں کی دولت اور تیرا قرب عاشقوں کی مستی میں سر مستی ہے یا الله پاک کرم رکھنا یا الله پاک کرم رکھنا بیشک مجھے میرا جواب مل گیا.... " خوف خدا ہی عشق حقیقی ہے .... "
(ملک جہانگیر اقبال کی کتاب "پیچیدہ تخلیق" سے اقتباس )
Boht khoobsoorat tehreer likhi hai Jehangir Bhai aur boht achi tarah se aap ne Allah ke khof ka tajziya kia hai. Waqai jis se aap mohabbat kartay hain, uss se door chalay janay ka khof, uss ki narazgi ka khof, uss ke kho janay ka khof, yeh saray hi khof baray jan-leva hotay hain.
Chand saal pehle main ne Mumtaz Mufti ki aik kitab parhi thi "Talaash", uss main Allah ke khof ko boht achi tarah bayan kia gaya tha. Uss ko parh kar mujh par Allah ke khof ka aik naya hi roop zahir hua. Jo kuch mujh nacheez ki samajh main aya, main apne alfaz main bayan karne ki koshish karta hon.
Hamain Allah ke qahr aur Allah ke khof ki jo tasveer dikhai jati hai, woh, naooz-o-billah, kuch aisi hai keh jaise koi boht zalim aur ghussay wali hasti hai, jo bhi uss ke samne aya, uss ko gardan se pakar pakar ke dozakh main phenkti jaye gi. Haqeeqat kuch aur hai. Allah ke khof ki sahi tojeeh hi hamaray molvi hazraat pesh nahin kar sakay.
Aik pattay ki misaal letay hain. Kia nazar ata hai. Aik inch ke qareeb aik choti si sabz rang ki cheez jis ke aik tarf danthal aur doosri tarf aik nok hai. Bass? Mazeed ghor se dekhain. Iss main kuch lakeerain nazar aati hain, mazeed dekhne par kuch aur bareek lakeerain nazar aati hain, unn se bhi ziada bareek, phir aur bareek, mazeed bareek aur yahan tak keh itni bareek jo shayad theek se nazar bhi na aasakain. Gharaz inn lakeeron ka (jin ko ham ragain bhi keh saktay hain) aik boht pecheeda sa jaal bana hua hai.
Pattay ke baray main mazeed tehqeeq karne par maloom hota hai keh yeh din bhar carbon-dioxide jazb karta hai aur oxygen kharij karta rehta hai, jabke yahi patta raat ko apnay kisi khudkar nizaam ke teht oxygen jazb karna shuru kar deta hai aur carbon-dioxide kharij karna shuru kar deta hai.
Agar ham koi aisa karkhana lagayen jo din bhar fiza main se carbon-dioxide jazb kar ke oxygen peda karta rahay aur phir khud hi raat bhar oxygen jazb kar ke carbon-dioxide peda karta rahay to shayad woh kai acre zameen pe lagana paray ga aur uss ke lye kitna sarmaya darkar hoga, iss ka shayad koi andaza hi na lagaya ja sakay. Magar Allah Ta'ala ne itna bara karkhana aik chotay se pattay main laga dia hai jis ko sarsari nazar se dekhne par shayad ham koi ehmiyat hi nahin detay. Itni bari haqeeqat jaan lenay ke baad kia ham par Allah ta'ala ki Hebat taari nahin hojati?
Isi pattay par mazeed tehqeeq karain. Yeh jo nizaam Allah ne qaim kia hai keh Din ko oxygen aur Raat ko carbon-dioxide peda karna, iss main kia hikmat hai?
Dunya bhar main cold drinks ki bottles main carbon-dioxide shamil ki jati hai jis ki waja yeh hai keh yeh gas insani a'asaab (nerves) ko sukoon deti hai. Din Allah ne kaam karne aur harkat main rehnay ke lye banaya hai jis ke lye oxygen ki zaroorat hoti hai jab ke Raat araam karne ke lye banai hai aur neend anay ke lye zaroori hai keh a'asaab pursukoon hon. Mulahiza farmaiye Allah Ta'ala ki hikmaat keh din ko yeh chota sa patta hamari din ki sab se bunyadi zaroorat poori kar raha hai aur wohi patta raat ko hamari raat ki bunyadi zaroorat poori kar raha hai. Kia abb bhi ham par Allah ki Hebat taari nahin hogi?
Main koi science-daan ya aalim to nahin hon warna shayad isi chotay se pattay ke hawalay se kuch mazeed bhi ghor-o-fikr karta magar jo kuch main ne oopar bayan kia hai, kia woh iss qabil nahin hai keh insaan par Allah Ta'ala ki Hebat taari kar sakay? Yeh to aik patta hai. Allah ki jis takhleeq par bhi ghor kartay chalay jayen insaan par aise aise raaz khultay chalay jayen gay keh Allah ki Hebat aur khof uss par taari hota chala jaye ga. Abb dekhain, aik to Allah ka woh khof hai jis se molvi hazraat hamain dratay rehtay hain aur aik yeh khof hai jo keh Allah ki hikmat, shaan aur azmat ka nateejay main insan par taari hota hai. Kitna bara farq hai dono main.
Agla sawal yeh peda hota hai keh aaj ka insaan Allah ki Hebat se mehroom kyon hai. Uss main Allah ka woh khof to hai keh namaz na parhi to dozakh main phenk dia jaon ga magar yeh khof nahin hai keh Allah ki hikmat ko samjhon aur uss ki barai ka qail hojaon. Waja yeh hai keh aaj ke insan ko ghor-o-fikr karne ki aadat hi nahin rahi. Doosray alfaz main yeh kaha ja sakta hai keh aaj ke insan ke paas paise aur dunyavi fawaid ke peechay bhagne ke lye to boht waqt hai magar Allah ki hikmat pe ghor-o-fikr karne ke lye koi waqt nahin hai. Aaj ham main se boht se log shayad dikhaway ki namazain parhtay hongay, ya dozakh ke khof se ebadat kartay hongay magar ham main se aisay log kitnay hain jo Allah ki Hebat aur barai se mutasir ho kar ebadat ki taraf mail hotay hain. Agar insan par Allah ki Hebat sahi ma'non main taari hojaye to uss ka dil khud ba khud Allah ki ebadat ki janib mail hojaye ga. Woh ebadat kisi khof ki waja se nahin hogi balkeh Allah ki hikmat aur bazurgi ke ehtraam main hogi. Aur phir wohi asal ebadat hogi.
Allah hamain ghor-o-fikr karne ki tofeeq ata farmaye aur Allah ki barai ko pehchan-nay ki salahiyat ata farmaye. Aameen
No comments:
Post a Comment